وکیوم آبی

وکیوم آبی یا همان پمپ خلاء وسیله ای است که جهت ایجاد خلا در کارخانه ها بکار گرفته میشود.

وکیوم آبی

وکیوم آبی یا همان پمپ خلاء وسیله ای است که جهت ایجاد خلا در کارخانه ها بکار گرفته میشود.

اگر در هر کجا و هر شرایطی قرار گرفتید که نیاز به خلاء گیری داشتید وکیوم آبی بهترین گزینه ممکن برای شما میباشد. در دنیا وکیوم های بسیار زیادی وجود دارد اما وکیوم آبی بهترین آنها میباشد زیرا قیمت بسیار پایین و تعمیرات آسان از جمله مزایای این سری از وکیوم ها میباشد.

کلمات کلیدی

راهبردهای علمی

مدیریت وقت خود به عنوان یک ورزشکار

فعال کردن بهره وری برای کارگران و دانشجویان از راه دور

داستان در ساخت: روز جهانی زن ما

چگونگی کمک یک راهنمای محلی به زنان

اجلاس سران برنامه نویس گوگل گیم

حمایت از نیروی کار گسترده

بدون قرار گرفتن در صحنه

مسیر شغلی شما به گوگل

افزایش آگاهی برای ال اس

چگونه یک گوگلر در حال افزایش آگاهی است

آب کولینگ مدار بسته یا C.W.L

راهکارهای استفاده شده جهت کمپرسورها

حفظ ارتفاع آب درون درام بخار

سیستم تولید بخار در واحد اسید نیتریک

جریان‌ گازهای خروجی از برج جذب

کاهش فشار برج

تنظیم دبی و سرعت جریان گاز ورودی

دفع گرمای آزاد شده در طی واکنش

جمع‌بندی دو واکنش

جریان گازی موجود در درام

شغل با یافتن تناسب میان مهارتها

تنوع فرهنگی در گروه

تناسب فرهنگی اعضای تیم

راهبردهای علمی برای تحقق سند چشم انداز

تولید ثروت از دانش

عضویت در سازمانهای جهانی مالکیت‌های معنوی

لزوم دسترسی به اطلاعات علمی

رویکرد ایجاد بنیاد ملی نخبگان کشور

انتخاب اعضای گروه؛ هماهنگی یا گوناگونی؟ (قسمت اول)

پیوندها

دفع گرمای آزاد شده در طی واکنش

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۵۶ ق.ظ

برای دفع گرمای آزاد شده در طی واکنش های ذکر شده از کویل‌های آب C.W.L استفاده می‌شود. به این صورت که آب C.W.L درون لوله‌های ۵/۰ اینچ توزیع می شود و روی سینی‌ها و درون ارتفاع   مایع روی سطح سینی چرخش می‌کند و سپس خارج می‌شود و با این کار، حرارت آزاد شده ناشی از واکنش تولید اسید و اکسیداسیون مونوکسید نیتروژن را جذب می‌کند و دمای برج را همواره پایین نگه می‌دارد. 
البته به دلیل غنی‌تر بودن گاز دی اکسید نیتروژن در پایین برج و شدیدتر بودن سرعت واکنش در این قسمت از برج، طبیعتاً میزان حرارت آزاد شده نیز بیشتر است. بنابراین توزیع لوله‌های ۵/۰ اینچ آب خنک کننده، در پایین برج بیشتر از بالای برج است و از سینی ۲۴ به بالا دیگر کویل خنک‌کننده نداریم. 
جریان مایع یا آب لازم جهت واکنش از دو طریق وارد برج می‌شود. جریان اول که از روی سینی آخر یعنی سینی ۳۳ وارد می‌شود، درجه حرارتش حدود C۳۰ است. جریان دوم نیز از روی سینی ۳۱ وارد برج می‌شود و درجه حرارت آن C۵/۱۸ می‌باشد. از این جریان که کندانس های نیتراته می باشد به دلیل مشکلاتی که در برج ایجاد می کند اکنون استفاده نمی گردد و تنها جریان اول استفاده می گردد که از نوع آب بدون املاح می‌باشد و توسط پمپ P 3103 ارسال می‌شود. 
نکته‌ای که در رابطه با برج جذب قابل ذکر است این است که در یک گاز در حال تعادل با یک اسید با غلظت مشخص، به علت گرمازا بودن واکنش دی اکسید نیتروژن با آب، با بالا رفتن درجه حرارت، نسبت مونوکسید نیتروژن به دی اکسید نیتروژن کاهش می‌یابد، چون که واکنش تولید اسید در جهت عکس به پیش می‌رود یعنی تولید دی اکسید نیتروزن و کاهش مونوکسید نیتروزن. براساس تجربه و فرمولاسیون درجه اکسیداسیون، اسید غلیظ تنها در شرایطی تهیه می‌شود که غلظت گاز مونوکسید نیتروزن نسبت به کل اکسیدهای ازت موجود به حداقل ممکن برسد. 
بالا رفتن دما، پایین آمدن فشار، متعادل نبودن آب تزریقی پروسس (فرآیند) و . . . باعث کاهش غلظت اسید در پایین برج می‌‌شود. ورود هر یک از هالوژن های نام برده شده در هوا که توسط فیلتر F3101 باید گرفته شوند، به درون سیستم، علاوه بر مسمومیت کاتالیست‌ها، در برج جذب نیز مشکل به وجود می‌آورد. از بین این مواد، کلر از همه مضرتر است. کلر در برج جذب به صورت اسید کلریدریک در  می آید و با تجمع در سینی‌های ۶ الی ۱۱، با حضور آب و اسید نیتریک مخلوطی ایجاد می‌کند که شدیداً خورنده است. برای رفع این مشکل از سینی‌های ذکر شده مرتباً نمونه‌گیری می‌شود و اگر حضور اسید کلریدریک یا یون کلر ثابت شود، اسید سینی‌ها را برای مدت زمان ده دقیقه تخلیه می کنند تا غلظت آن به صفر برسد. 
http://simonizrg69269.win-blog.com/701064/پمپ-وکیوم-آبی-ایرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی